Huelga en el GTL

Ayer por la tarde los trabajadores del GTL decidieron que finalmente llevarán a cabo la anunciada huelga para el estreno de Doña Francisquita el próximo 23 de Julio.

Publicado el 13 julio 2010 en General y etiquetado en , , . Guarda el enlace permanente. 13 comentarios.

  1. Ostres,això m’ho esperava,no té sentit aquesta retallada.En tinc noticìes per un amic que canta al cor del Liceu.Es possible i gairebé cert que les administracions han retallat les subvencions però jo com soc proletaria total com gairebé tots nosaltres ho enfocaria d’una altre manera.Per exemple m’estalviaria les escenografìes del Sr.Bieito i amb aixó la monstruositat que deu cobrar,retallaria qualsevol cosa extranya que es tingui pensada i que suposa una despesa alta segurament per la seva originalitat.A maldades els liceistes anem a escoltar òpera,si m’apuren em conformo amb la versió concert,qualsevol cosa perque no s’hagi d’acomiadar ningú. Els mandamàs del nostre teatre líric ja ho tenan tot pensat i sempre es en detriment del treballador,penso que hi ha masses dicotomìes i això és quelcom que ningú vol deixar de percebra.Potser soc mal pensada però l’edat m’ensenya i no puc evitar sospitar.Jo tinc la funciò el dia 24,a veure qué passarà però estic totalment d’acord amb aquesta convocatòria.

    • Hola, KÀTIA, estic segura que els retalls pressupostaris els patirem a nivell escenogràfic…

      No estic d’acord en haver de veure les òperes en versió concert doncs és perd una dimensió fonamental de l’espectacle operístic, si la supervivència ha de passar per aquí jo plego, així no m’interessa gens, per això ja compro un disc que em surt més barat i a més el puc sentir quan em vingui de gust…

  2. Me parece preocupante la solución que pretender dar el GTL a los que compraron una entrada para la función del 23 de Julio, en lugar de devolver el importe de las entradas piensan reubicar al público en el resto de funciones, lo que me parece indicativo de que todavía quedan muchas entradas por vender…

  3. Mei,t’entenc quàn dius que no vols versions concert.Entenc que l’òpera s’ha de veure a més a més de escoltar-la,jo també prefereixo les escenografies però no se m’acut un altre sistema.Encara que no hi hagi moviment escénic,a les versions concert al menys els escoltes en directa.Jo recordo fa anys quàn encara hi havien obres al GTL que es va representar Luisa Miller al Palau amb Neil Schicoff en versiò concert.Creuma que va ser espatarrant,jo em trencava les mans aplaudint,i més a prop la Thais de René Fleming amb el vestit vermell meravellós que lluis,ja sé que no es el mateix però……
    El que dius de la reubicació del dia 23 per un altre dia em sembla d’alló més vergonyós però garrepes fins i tot per això.Fins aviat

    • KÀTIA, no sé si t’adones que conformar-se amb la versions de concert és carregar-se un munt de llocs de treball que deixen de ser necessaris i que no cal mantenir com a fixes…

  4. Me ha encantado el “rehubicar” de la noticia del periódico. Lo del ERO supongo que debe referirse a un “expediente de regulación de orquesta”
    Coincido contigo, tienen mucho sin vender y de esta forma rellenan huecos y se ahorran devolver la pasta.

  5. A la web del Liceu no es poden comprar entrades pel dia 23, de la resta de dies, quantes en voleu?
    Està clar que ens voldran reubicar en les altres funcions. Tret de la funció del diumenge per la tarda, que no es plena del tot però Déu ni do, totes les altres funcions a jutjar per la web, són un fracàs estrepitós.
    La zarzuela ha punxat

    • Doncs sí que em sap greu, Joaquim…

      Massa funcions després de tants anys…? Repetició títol després de vint-i-dos anys…? Preus massa cars…? Potser una sarsuela de Vives no es prou catalana…?

      Afortunadament jo vaig sentir a la Cantarero, en Bros i la Herrera el passat Març, la setmana de la nevada a Barcelona, al Teatro de la Zarzuela on una butaca de platea no va passar de 45 Euros…

      L’altra qüestió és com quedarà el decorat que es veia minimalista a la Zarzuela a l’escenari del Liceu força més gran…

  6. Mei, em comenta el Miquelputxet al blog, que el Liceu està trucant a la gent que té entrades pel dia 23, per anunciar que la funció s’ha sospés i que retornen els diners a la mateixa targeta de crèdit on es va fer el càrrec i suposo que si es va comprar en cash, s’haurà de passar per les taquilles del teatre.
    Els pitjors auguris s’han complert, no s’ha arribat a l’acord.
    Llàstima!

    • És una llàstima… També me n’alegro de què no es confirmi la notícia de l’ABC que deia que es reubicaria el públic a altres funcions…

      Esperem que tot aquest enrenou no afecti els cantants que m’imagino ho deuen estar passant amb una mica de nervis…

  7. Mei,tens raó en el que dius que les versions concert reduirian encara més els llocs de treball.Ho sento no hi havia pensat.

Responder

